19 August 2011

1
Komen

lelaki : NURSE?? malu beb!!

Lelaki tak boleh jadi nurse??
nurse tu keje perempuan jep??
laki lembut jep jadi nurse??

haihhh..sape cakap?? semuanya tak betul tau..

laki boleh jadi nurse
.. malah profession nurse amat memerlukan lelaki sekarang ni memandangkan ramai pesakit - pesakit lelaki di hospital. maka, lebih elok la ada nurse lelaki untuk jaga dan rawat pesakit lelaki. selain itu, nurse lelaki amat diperlukan semasa menjalankan perawatan seperti mengangkat pesakit dan lain2 lagi memandangkan kudrat lelaki lebih kuat berbanding dengan perempuan. oleh itu, * cewahh, ayat karangan form 5, nurse lelaki amat diperlukan.

nurse bukan kerja perempuan saja . haihhh... tugas nurse lebih kurang macam pramugari jep, beri perkhidmatan yang sempurna. cuma yang membezakan pramugari dan nurse ialah tugas nurse lebih berat : melibatkan nyawa seseorang. kalau pramugara ada, mestila nurse lelaki pun ada jugop. tak gitu. lagi pun kewujudan nurse lelaki kini telah lama di terima oleh masyarakat luar negara. takkan kat malaysia xboleh kot. janganlah kita berfikiran sempit!

tak semestinya lelaki lembut saja boleh jadi nurse. yang ni pulak satu lagi tanggapan yang kolot. jadi nurse tak semestinya kena jadi lembut yang aw, aw tu. lembut di sini lebih kepada cara kita melayan pesakit. dan, tak semestinya lelaki lembut je yang boleh jadi nurse. laki yang berlagak macho tak boleh. band boy pun boleh jadi la. contohnya :
blood fever

so, kesimpulannya laki2 kat luar sana jangan pandang rendah dekat laki2 yang jadi nurse. tak semestinya diorang jadi nurse sebab dyorang lelaki yang lembut. korang patot rasa banggala jika ada dalam kalangan kawan2 laki anda yang berniat atau bercita - cita jadi nurse coz tak ramai laki yang sanggop jadi nurse. ingat, tugas nurse merupakan tugas yang mulia. :)



terima kasih daun keladi

1 comment:

Anonymous said...

thatz right... male nurse ni ptut d pndang mulia sbb sy sndiri br anggapan bhwa xkan patient lelaki nurse prmpuan yg jga....so d sni ssiapa lelaki yg jdi nrse ni mmg mulia...gua tabik sma dia.. :D.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥