14 February 2012

2
Komen

#1 awesome muslimah: wanita lemah??


wanita ibarat timun, 
senang tergolek,
senang terluka.


lelaki ibarat durian,
gagah kononnye!


tapi bila hati si timun dihiris macam ni,



temnpoyak jua akan ditenyeh - tenyehnye...


janganlah kita, wanita mengangap diri kita ni lemah sangat. sampai mudah untuk dipermainkan oleh lawan jantina. tunjukkan yang diri kita kuat. dan tidak mudah dipijak mana - mana lelaki.

ibu kau ibarat lilin,
menerangiku dalam kegelapan.


korang tak rasa pelik ke?? kenapa ibu itu perlu dianggap sebagai lilin? bukan ke api lilin tu mudah mati sendiri? dan cair sehingga meninggalkan sisa sumbu saja. kenapa tak benda lain?


wanita itu ibarat mentari. walaupun tenggelam bila malam, tapi tenaga solarnya masih ada

jadi, jika anda ingin me jadi AWESOME MUSLIMAH jangan sesekali diri ini kesal kerana di lahirkan sebagai WANITA. biarpun diri ini tiada rupa untuk manusia, tapi kita masih ada rupa dimata ALLAH.

terima kasih daun keladi

2 comments:

mengkiraisuci said...

Kecik sgt perspektif awak masa berfikir..
1st berfikir lah dgn perspektif awak snd.then pusingkn perspektif awak 360°..baru la pandangan awak jd lbh tepat...

Awak xrasa ke sbnrnya kehidupan lbh byk myebelahi wanita..dgn ni mknanya si timun tu lelaki dan wanita durian...

dara kampung said...

saya tahu... kalo awak bace dan fahami betul2 pe yang saya ingin perkatakan, saya bukan nak perkecilkan wanita.. tapi, saya nak buka mata wanita bahawa kita neyh tak selemah mentimun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥